خبرگزاری هرانا – جلسه رسیدگی به اتهامات سیزده تن از پیروان یک گروه مذهبی معروف به “احمدی” در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شد. این شهروندان در جریان این جلسه در خصوص اتهاماتی از جمله افساد فی الارض به دفاع از خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه رسیدگی به اتهامات سیزده تن از پیروان یک گروه مذهبی معروف به “احمدی” برگزار شد.

در جریان این جلسه که روز یکشنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۳، در شعبه سه دادگاه ویژه روحانیت تهران برگزار شد، این شهروندان در خصوص اتهامات «افساد فی الارض»، «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در دسته یا جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به دفاع از خود پرداختند.

یک منبع مطلع در خصوص برگزاری این جلسه دادگاه ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: در جلسه دادگاه به متهمان زمان کافی برای دفاع داده نشد و رسیدگی به اتهامات این سیزده تن در عرض ۴۵ دقیقه به پایان رسید. قاضی اعلام کرده است که به زودی حکم این شهروندان صادر خواهد شد.

همچنین براساس اطلاعات دریافتی هرانا، این شهروندان از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بودند و خانواده آنها از حضور در دادگاه منع شدند.

این شهروندان در آذر ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. پاسپورت چهار نفر از آنها در فرودگاه خمینی در زمان تلاش برای خروج از کشور ضبط شده بود.

احمدی (به صورت رسمی: دین صلح و نور احمدی، با فرقه قادیانی تفاوت دارد) هوادار یک جریان دینی باورمند به “امام محمد مهدی و امام احمد الحسن” هستند. دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند.