مقامات محلی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه را طی یک هفته ۶۳ بار بمباران کرد که در نتیجه آن حداقل ۹۱ نفر کشته و ۲۵۱ تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آناتولی، اردوگاه آوارگان نصیرات یکی از پر جمعیت‌ترین اردوگاه‌های غزه است که در حال حاضر ۲۵۰ هزار شهروند و آواره فلسطینی در آن زندگی می‌کنند.

مقامات محلی روز یکشنبه اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه را در طی یک هفته ۶۳ بار بمباران کردند که در نتیجه آن حداقل ۹۱ نفر کشته و ۲۵۱ تن دیگر مجروح شدند.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، بیش از ۷۵ درصد قربانیان به دلیل استفاده اسرائیل از سلاح‌های حرارتی و شیمیایی دچار سوختگی و در بیمارستان بستری شدند.

اردوگاه آوارگان نصیرات یکی از پر جمعیت‌ترین اردوگاه‌های غزه است که در حال حاضر ۲۵۰ هزار شهروند و آواره فلسطینی در آن زندگی می‌کنند.

دفتر رسانه‌ای (فلسطینیان)، اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول کامل کشتار آوارگان و غیرنظامیان می‌داند.

همچنین در این بیانیه، از جامعه بین المللی، سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی خواسته شده که رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا را برای توقف نسل کشی و خونریزی در نوار غزه فشار تحت فشار قرار دهند.

به گفته دفتر رسانه‌ای فلسطینیان، از ۷ اکتبر، حداقل دو میلیون نفر به علت جنگ مستمر اسرائیل در نوار غزه، آواره شده اند.

اسرائیل با نادیده گرفتن اجرای قطعنامه شورای امنیت ساز مان ملل که خواستار آتش بس فوری است، با محکومیت بین المللی در بحبوحه تداوم تهاجم وحشیانه خود به غزه از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر مواجه شده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، تقریبا، ۳۹ هزار فلسطینی کشته شده اند که اکثر آنان زنان و کودکان بودند و بیش از ۸۹ هزار و هفتصد نفر مجروح شده اند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از حمله بی امان اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو، ویرانه شده است.

اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری به نسل کشی متهم شده است که در آخرین حکم به آن دستور داد فورا عملیات نظامی را در شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آن قبل از حمله ۶ می‌از جنگ پناه برده بودند، متوقف کند.