حزب‌الله و جمهوری اسلامی یکی هستند،

لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی در کنفرانسی خبری با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت که اسرائیل حق دارد که مغزهای متفکر تروریسم را در هر کجا و هر زمان هدف قرار دهد.

آقای گراهام در سخنانش چند بار اشاره کرد که حزب‌الله و جمهوری اسلامی یکی هستند. او گفت: «نازی میانه‌رو و یا حماس میانه‌رو وجود ندارد. چرا هنیه در ایران بود؟ چون برای ادای احترام به رئیس‌جمهور به اصلاح «میانه‌رو» جمهوری اسلامی به آنجا رفته بود و در آن مراسم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل داده ‌شد.»

آقای گراهام توضیح داد که طرحی قانونی را به سنا ارائه داده است که بر آن اساس، هرگونه تنش‌زایی توسط حزب‌الله علیه اسرائیل که به درگیری عمده منجر شود، باید حمله‌ای طراحی‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران تلقی شود.

این طرح همچنین به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه خواهد داد تا از نیروی نظامی برای جلوگیری از گریز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

این سناتور آمریکایی گفت که اسرائیل و آمریکا باید جمهوری اسلامی را در قبال هرگونه تنش‌زایی توسط حزب‌الله پاسخگو قرار دهند و شریان اقتصادی جمهوری اسلامی را با هدف قرار دادن پالایشگاه‌ها که در تأمین مالی تروریسم مؤثر هستند قطع کنند.

آفای گراهام تأکید کرد که جمهوری اسلامی و حزب‌الله یکی هستند و حزب‌الله بدون حمایت جمهوری اسلامی نه پول، نه فن‌آوری و نه تسلیحات دارد.

این سناتور جمهوریخواه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و غنی‌سازی در سطح تسلیحاتی را که به گفته او تنها چند هفته با دستیابی به آن فاصله دارد، «بسیار نگران کننده» خواند.

آقای گراهام گفت طرحی که ارائه داده است به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه خواهد داد تا برای جلوگیری از گریز هسته‌ای جمهوری اسلامی از نیروی نظامی استفاده کند.

او افزود برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هر روز «مرگبارتر» می‌شود و تأکید کرد که در صورتی که مسیر کنونی تغییر نکند، آنها می‌توانند طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند. او افزود این یک موضوع تعیین‌کننده در خاورمیانه است که منجر به رقابت هسته‌ای در منطقه خاورمیانه شده و «آخر‌الزمان» را رقم خواهد زد.

آقای گراهام افزود که قصد دارد سیستم قانونی آمریکا را برای پاسخگوکردن آنها به چالش بکشد. او افزود: «در جنگ قدرت در خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران، شیطان نهایی است و تحریک‌کننده‌ترین رژیم در خاورمیانه است و دنبال سلاح هسته‌ای برای حمله به اسرائیل و در نهایت آمریکا است و باید کاری کرد که برای شرایطی که در خاورمیانه ایجاد کرده‌اند هزینه بپردازند.»

لیندزی گراهام، روز چهارشنبه ۳ مرداد از طرح قانونی دیگری برای اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از کشورهایی که فرآورد‌ه های نفتی از ایران خریداری می‌کنند، رونمایی کرد.

او در پستی در شبکه ایکس نوشت، «کسانی که این رژیم تروریستی را غنی می‌کنند» خیلی پیش از این باید هزینه چنین اقدامی را می‌‌پرداختند و «هیچ هزینه‌ای بهتر از تعرفه بر محصولاتی که وارد ایالات متحده می‌شوند نیست.»

لیندزی گراهام گفته است که دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات بار دیگر کارزار «فشار حداکثری» را بر تهران اعمال خواهد کرد و به گفته او، تعرفه‌ بر کشورهایی که به تروریسم و رهبر جمهوری اسلامی قدرت می‌بخشند، نقطه خوبی برای شروع است.