سایت بحران: هماکنون گزارشی به ما رسید که حاکی از داستان همیشگی – تعامل دو نظام فاشیستی-مذهبی جمهوری اسلامی و نظام صهیونیستی کودک کُش، در پشت صحنه است. اگر این خبر صحت داشته باشد، می شود آنرا به عنوان اولین گام پزشکیان برای حسنه کردن روابط با آمریکا  (و همانطور که بارها نوشته ایم، اسرائیل) ارزیابی کرد.
آنروی سکه این خبر – شایعه پراکنی، عملیات فریب برای زمینه سازی تک و پاتک نظامی بین دو متخاصم

فوری: فرستادکان خامنه ای در مجارستان ؟  دیدار پشت پرده و شرم‌آور با هیات اسرائیلی؟

مجلس و سپاه شفاف‌سازی کنند

 

یک سیاستمدار مجارستان در گفتگو با یک روزنامه این کشور از زد و بندی کثیف درباره وعده صادق۲، خبر داد 

روزنامه بلیک Blikk چاپ بوداپست-۹ اوت۲۰۲۴:

«دمسکی گابور Demsky Gabor شهردار پیشین بوداپست و عضو پیشین حزب اپوزیسیون، دولت مجارستان را مورد سوال قرار داد که در شهر مونومو در جنوب بوداپست چه می‌‌گذرد؟

گابور گفت بر اساس اطلاعاتی که به حزب دموکرات‌های آزاد رسیده، یک هیات ایران و یک هیات اسرائیلی روز ۷ آگوست به‌مدت ۴ساعت در هتل پلاگاز شهر مونومو با هم دیدار داشتند. دیداری مخفیانه که وزارت خارجه مجارستان آن را ترتیب داده بود.

به گفته دابور درهیات ۷نفره ایرانی سرتیپ فریدون سقایی معاون فرمانده هوا-فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (امیرعلی حاجی زاده) و جلال زاده، رئیس کمیته خارجی مجلس ایران شرکت داشتند.

سرپرست هیات ۴ نفره اسرائیل را دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش این کشور برعهده داشت.

منابع گابور گفتند که محتوای گفتگوها درباره چگونگی پاسخ نظامی ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران بود. طرف ایرانی از هیات اسرائیل خواست مختصات ۶ هدف را مشخص کند ایران موشک‌هایش را به‌آنها شلیک کند بدون اینکه تلفاتی داشته باشد.

در مقابل، اسرائیل دست‌کم تا پایان سال جاری ۲۰۲۴ پاسخ نظامی به‌ایران ندهد و از ترور‌های بعدی در خاک ایران هم پرهیز کند.

دو موضوع مورد اختلاف این گفتگوها را بدون نتیجه گذاشت:

اول: هیات ایرانی اصرار داشت یکی از اهداف یک پادگان قدیمی ارتش اسرائیل باشد که هنگام شلیک موشک‌ها، اماکن تخریب شوند تا مانند قبل گفته نشود ایران تنها مناطق بیابانی را هدف قرار داد. اما هیات اسرائیل گفت این کار اعتبار «گنبد آهنین» را زیر علامت سوال می‌برد، و آن را نپذیرفت

دوم: اسرائیل پذیرفت اگر ایران تنها به‌ ۶ مختصاتی که اسرائیل مشخص می‌کند، شلیک کند، تا پایان سال پاسخی نظامی ندهد. اما نپذیرفت که از ترور مسئولین ایرانی هم پرهیز کند.

طرف‌ها بعدازظهر ۷ آگوست به‌ پایتخت‌های خود بازگشتند تا با مقامات ارشد رای‌زنی کنند.

گابور گفت: احتمالا تاخیر در پاسخ نظامی ایران، به‌خاطر این است که توافق میان ایران و اسرائیل هنوز به‌نتیجه نهایی نرسیده است».

یادآوری می‌کنیم به‌گزراش ایسنا (۱۵مرداد) وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: ایران ما را از تصمیم خود برای حمله به اسرائیل آگاه ساخته است و این پیام را از طریق پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود دریافت کردم!