کشته‌شدگان در اصابت موشک به یک «مدرسه سازمان ملل» در غزه
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی

تاریخ انتشار ۰۶/۰۶/۲۰۲۴ – ۰۷:۳۱به روز شده در ۱۴:۴۲

هم‌رسانی این مطلبنظرها

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه که تحت مدیریت حماس اداره می‌شود روز پنجشنبه ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) اعلام کرد که دستکم ۴۰ نفر در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای که آوارگان در نصیرات در مرکز نوار غزه را اسکان می‌هد، کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

حماس ارتش اسرائیل را به ارتکاب «قتل‌عامی وحشتناک که مایه شرمندگی بشریت است» متهم کرده است.

تصاویر منتشر شده توسط خبرنگاران فلسطینی در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه ردیف‌هایی از اجساد را نشان می‌دهد که در بیمارستان الاقصی در دیرالبلح چیده شده‌اند.

ارتش اسرائیل با تائید این حمله گفته است یک مدرسه تحت پوشش «اونروا» (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل) را در اردوگاه نصیرات هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد که از این مدرسه به عنوان «پایگاهی برای شبه‌نظامیان حماس و جهاد اسلامی فلسطین» استفاده می‌شده و «تروریست‌هایی که در حمله ۷ اکتبر به اسرائیل شرکت داشتند از جمله اعضای نیروی نخبه حماس» در محل حضور داشته‌اند.

حماس وجود مقر خود در این ساختمان را رد کرده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل که در شبکه اجتماعی ایکس منتشره شده درباره تخلیه غیرنظامیان از محل پیش از حمله آمده است: «قبل از حمله اقدامات زیادی برای کاهش احتمال آسیب به افراد غیر درگیر انجام شد. بهره‌گیری از اطلاعات هوایی، نقطه‌زنی برای حمله به هدف و استفاده از اطلاعات تکمیلی بخشی از این تلاش‌ها بود.»

در همین حال اسرائیل گفته است که نیروهای نظامی‌اش عملیاتی را در مناطق شرقی بریج و شرق دیرالبلح غزه آغاز کرده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ارتش اسرائیل عملیات زمینی در شرق دیرالبلح را آغاز کرده است

ارتش اسرائیل عملیات زمینی در شرق دیرالبلح را آغاز کرده استعکس: آسوشیتد پرس

ساکنان محلی گفته‌اند تانک‌های اسرائیلی وارد این منطقه شده و جنگنده‌ها شهرک‌های مجاور مغازی، نصیرات و همچنین شهر دیرالبلح را بمباران کرده‌اند.

شاخه‌های مسلح حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که با نیروهای اسرائیلی در مناطقی در غزه درگیری مسلحانه داشته‌اند و راکت‌ها و گلوله‌های ضد تانک شلیک کرده‌اند.