خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد. او که از اواسط اردیبهشت ماه، به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی ممنوع التماس و ملاقات شده بود، کماکان با این محرومیت ها مواجه است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وریشه مرادی کماکان در بازداشت بسر میبرد.

خانم مرادی علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین بسر میبرد. همچنین، این متهم سیاسی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده و وکیل خود، محروم شده و کماکان با این محرومیت‌ها مواجه است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی به هرانا گفت: “خانم مرادی از بیماری های متعددی از جمله درد مفاصل و کمر رنج میبرد و به سختی قادر به راه رفتن است. همچنین او از زمان بازداشت تاکنون با کاهش وزن شدیدی مواجه شده است. وی در سه ماه اخیر به دلیل بیماری دو بار به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده است، اما رسیدگی تخصصی صورت نگرفته و تنها پزشکان بیمارستان به معاینه وی اکتفا کرده اند. اکنون نیز در بهداری زندان که از امکانات لازمه بهرمند نیست، فیزیوتراپی را شروع کرده است.”

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ بیست و هفتم خردادماه، در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده بود. عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون مخالف نظام و بغی، از جمله اتهامات مطروحه علیه وی است.