سخنگوی ناتو در پایگاه هوایی این سازمان در شهر گایلنکیرشن آلمان، روز جمعه ٢٣ اوت (٢ شهریور)، اعلام کرد که در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود یک «تهدید بالقوه»، سطح هشدار امنیتی این پایگاه افزایش یافته و در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شهر گایلنکیرشن آلمان، روز جمعه ٢٣ اوت (٢ شهریور)، با اشاره به دریافت اطلاعاتی دربارۀ یک تهدید احتمالی، اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی این پایگاه به «چارلی» افزایش یافته است.

سطح تهدید امنیتی موسوم به «چارلی» دومین سطح از چهار سطح هشدار امنیتی است و به معنی آن است که «حادثه‌ای رخ داده و یا اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می‌دهد نوعی اقدام تروریستی علیه سازمان‌ها و یا پرسنل ناتو بسیار محتمل است».

سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همچنین تصریح کرد: «پایگاه  هوایی ناتو در آلمان که ناوگانی از هواپیماهای نظارتی آواکس را در خود جای داده است، اکنون به عنوان یک اقدام پیشگیرانه با کمترین نیروی انسانی کار می‌کند زیرا انجام عملیات طبق برنامه ادامه دارد».

وی افزود که این تهدید امنیتی هیچ ارتباطی با حادثۀ هفته گذشته که برای مدت کوتاهی منجر به افزایش سطح هشدار امنیتی پایگاه هوایی گایلنکیرشن شده بود، ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش سطح هشدار امنیتی هفته گذشته پس از آن صورت گرفت که یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر کلن، از بررسی یک اقدام خرابکارانه احتمالی در تأمین آب این پایگاه خبر داد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

در همان روز، پایگاه هوایی ناتو در شهر گایلنکیرشن نیز از تلاش یک فرد برای ورود غیرقانونی به این مرکز نظامی خبر داد که باعث شد این محل مورد بازرسی کامل قرار بگیرد.

در پی انتشار خبر اقدام خرابکارانه در پایگاه نظامی کلن، ارتش آلمان بعداً اعلام کرد که نتایج آزمایش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که آب لوله کشی این پایگاه آلوده نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ناتو اخیراً بارها در مورد کارزار فعالیت‌های خصمانۀ روسیه از جمله اقدامات خرابکارانه و حملات سایبری هشدار داده است.

این در حالی است که روسیه همواره اتهامات ناتو را رد کرده و در مقابل، پیوسته ناتو را به تهدید علیه امنیت خود متهم کرده است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در ماه ژوئن سال جاری تأکید کرد که این ائتلاف نظامی شاهد یک الگوی در حال تحول است و حملات اخیر حاکی از افزایش فعالیت نهادهای اطلاعاتی روسیه بوده است.