*”له زه اکو” نشریۀ اقتصادی چاپ پاریس سرمقالۀ امروز خود را به قتل اسماعیل هنیه در تهران اختصاص داده و به نقل از “آنتوان بسبوس” کارشناس مسائل خاورمیانه نوشته است که عملیات اسرائیل نیازمند مأموران اطلاعاتی در خود محل بوده که بتوانند مثل سایه اسماعیل هنیه را در جریان چند ساعت سفر خود به تهران دنبال کنند.

این امر به گفتۀ کارشناس فرانسوی لبنانی تبار منشاء نگرانی مضاعف برای رژیم ایران است. زیرا، معنای واقعی آن این است که از این پس هیچیک از رهبران ایران امنیت کامل ندارند.

آنتوان بسبوس در ادامه افزوده است که تهران در پاسخش به اسرائیل پس از قتل اسماعیل هنیه در تهران بسیار دست به عصا و محتاط خواهد بود، زیرا نمی خواهد با اقدام خود منشاء جنگی باشد که پای ایالات متحد آمریکا را به میان بکشد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی جداگانه نوشت که حکومت ایران برغم سیاست ارعابی که به مردم این کشور تحمیل می‌کند نمی تواند از نفوذ اطلاعاتی خارجی در دستگاه های امنیتی خود جلوگیری کند. خبرگزاری فرانسه سپس افزوده است که قتل اسماعیل هنیه آنهم در قلب قدرت در ایران گویای ضعف و شکنندگی رژیم ایران و دامنه و عمق نفوذ سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی است. خبرگزاری فرانسه به نقل از علی واعظ یادآوری کرده است که اسماعیل هنیه در جریان سفرش به تهران در مکانی مطمئن و تحت تدابیر شدید امنیتی حفاظت می‌شد.