۵۴ دقیقه پیش

برخی رسانه‌ها به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش می‌دهند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود را به خاورمیانه به دلیل مسائل امنیتی به تعویق انداخته است.

همزمان در روز سه‌شنبه، رسانه‌ اسرائيلی والانیوز نیز در گزارشی در همین ارتباط نوشته است که سفر بلینکن به دلیل احتمال حمله جمهوری اسلامی به اسرائيل به تاخیر افتاده است.

تهران اسرائيل را متهم به کشتن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران کرده است. اسرائيل کشتن او را نه تائيد و نه رد کرده است. هر چند پس از حمله ۷ اکتبر حماس، اسرائيل قول داد او را بکشد.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو منبعی که هویت آنها را مشخص نکرده است نوشت، سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده به دلیل «نامشخص بودن شرایط» به تعویق افتاده است.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار بود پیش از مذاکرات از پیش برنامه‌ریزی شده آتش‌بس غزه، روز سه‌شنبه به خاورمیانه سفر کند.

در همین حالف خبرگزاری رویتز گزارش داده است حماس روز سه‌شنبه و پس از ماه‌ها، دو راکت به سمت تل‌ آویو شلیک کرد و اسرائیل حملات هوایی مرگبار جداگانه‌ای را در غزه انجام داد.

مقامات آمریکایی پیشتر در روز دوشنبه گفتند که انتظار دارند مذاکرات آتش بس غزه روز پنجشنبه طبق برنامه ادامه یابد.

روزنامه واشنگتن‌ پست در گزارشی نوشت برخلاف تهدیدات علنی مقامات حکومت ایران درباره «حمله بزرگ» به اسرائيل و «انتقام سخت» از اسرائیل و «مجازات» این کشور به خاطر کشتن اسماعیل هنیه، رهبر حماس، آنها پشت صحنه نگران پاسخ اسرائيل و آمریکا و عواقب آن پاسخ‌ها برای برنامه اتمی جمهوری اسلامی هستند و بنابراین ممکن است حمله‌ احتمالی آنها به اسرائيل، از حمله موشکی ماه آوریل کوچکتر و محدودتر باشد.