بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آخرین مرحله از سفرش به ایالات متحده آمریکا با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در مارآ لاگو دیدار کرد.

ترامپ برای مدت کوتاهی به خبرنگاران اجازه حضور در این نشست را داد. او در پاسخ به این سوال که رابطه کاری با اسرائیل در دولت دوم ترامپ چگونه خواهد بود، گفت که رهبری کنونی ایالات متحده می‌تواند “جنگ جهانی سوم” را رقم بزند.

ترامپ همچنین گفت که پایان دادن به توافق هسته ای ایران شاید “بهترین کاری” بود که او برای اسرائیل انجام داد و از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس دفاع کرد.

ترامپ گفت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا پیروز می‌شد می توانست “ظرف یک هفته پس از انتخابات با ایران به توافق جدیدی برسد که باعث خشنودی همه باشد و شرایط مساعدتری را در خاورمیانه ایجاد کند”.

او در اشاره به تاثیر خروج از برجام و احیای تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ بر جمهوری اسلامی گفت که این حکومت در در آن زمان پولی نداشت چون کسی نفت ایران را نمی‌خرید، ولی حالا این حکومت “ثروتمند” است.

او  همچنین سخنان کامالا هریس در دیدار با نتانیاهو که صریح‌تر از بایدن بر لزوم ختم جنگ غزه تاکید کرده بود را “بی‌حترامی به اسرائیل» دانست.

دیدار رهبران کشورها با کاندیدای ریاست‌جمهوری امر رایجی نیست. نتانیاهو و ترامپ آخرین‌بار در سپتامبر ۲۰۲۰ در جریان امضای «توافق ابراهیم» در کاخ سفید، جایی که امارات متحده عربی و بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک عادی‌سازی با اسرائیل توافق کرده بودند، یکدیگر را ملاقات کردند.