سایت بحران: به راستی سناتورهایی که به پاخاستند و برای جنایتکار جنگی که دادگاه لاهه بر اشغالگری اسرائیل مهر تأیید زده، با مردم مقاوم فلسطین چه خواهند کرد؟ جمهوری اسلامی بدون شک بحرانزاست، و بی شک بقای نظام اسلامی به تولید و توسعه جنگ در منطقه مرتبط است، اما جنایات اسرائیل در زمان محمدرضا پهلوی را چگونه می توان توجیه کرد؟
نه! جنایت و آدمکشی و شکنجه و زندان در ژن نظام های مذهبی – فاشیستی جمهوری اسلامی و اسرائیل نهادینه شده است. تا زمانیکه این دو نظام تغییر ماهیت ریشه ای نداده اند، جنگ افروزی و جنایت ادامه خواهد داشت، و مردم غزه و لبنان و یمن، و افغانستان و … دیگر ستمدیدگان بهای آنرا می پردازند.

بيچاره شب پرستان
تيغ به كف, هلهله زن, با سلاله خورشيد و با نسل ايمان چه خواهند كرد؟
گو هر چه ميخواهند در پيچ و خم جاده هاي تاريك, به كمين خورشيد بنشينند
تا اسيرش سازند, بكِشانندش و در لُجـّه ي خون اندازند
ولي خورشيد در اسارت هم خورشيد است
و از شهادت هر خورشيدي هزاران ستاره بر خواهد خواست
جنگلي رويان از ستاره ها (نقل قولی از مسعود رجوی)

نتانیاهو در کنگره آمریکا: «محور تروریسم ایران» مقابل ما قرار گرفته است

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه سوم مرداد در همان ابتدای سخنرانی خود سراغ موضوع ایران رفت و گفت: «جهان ما در آشوب است. در خاورمیانه، محور تروریسم ایران مقابل آمریکا، اسرائیل و دوستان عرب ما قرار گرفته است.»

او افزود: «این نبرد تمدن‌ها نیست. این نبردی بین بربریت و تمدن است.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین با اشاره به تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان کنگره، خطاب به آنها گفت که باید از خود «شرمنده» باشند و افزود: «شما رسما به ابله‌های مفید برای ایران تبدیل شده‌اید.»

آقای نتانیاهو در بخش دیگری از حرف‌های خود بار دیگر به ایران اشاره کرد و گفت وقتی اسرائیل برای جلوگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران اقدام می‌کند، «از خود و آمریکا محافظت می‌کند.»

او همچنین به نمایندگان مجلس آمریکا اطمینان داد دولتش به شکل فعالانه در تلاش است گروگان‌های باقی‌مانده در اسارت گروه افراطی حماس را آزاد کند و اضافه کرد که مطمئن است این تلاش‌ها به موفقیت می‌رسد.

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به خانواده‌های گروگان‌ها تصریح کرد: «تا وقتی عزیزان آنها به وطن بازنگردند، از پا نمی‌نشینم.»

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا سازمان تروریستی شناخته می‌شود و ۱۵ مهر سال گذشته به خاک اسرائیل حمله کرد و علاوه بر کشتن حدود هزار و ۲۰۰ نفر، بیش از ۲۴۰ تن را نیز به گروگان گرفت.

آقای نتانیاهو در حالی در کنگره آمریکا سخنرانی کرده است که ده‌ها نماینده دموکرات مجلس حضور در این سخنرانی را تحریم کردند. اما مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان و سایر اعضای جمهوری‌خواه مجلس از او به گرمی استقبال کردند.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود از جو بایدن بابت «نیم قرن دوستی با اسرائیل» تشکر کرد و ادامه داد بابت تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای آزادی گروگان‌ها نیز از او قدردانی می‌کند.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بابت «همهٔ کارهایی که برای اسرائیل کرده است» تقدیر کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل که همزمان با سفر به آمریکا از سوی خانواده‌های گروگان‌ها نیز مورد انتقاد دوباره قرار گرفته است، تصریح کرد:‌«آمریکا و اسرائیل باید کنار هم بایستند. وقتی ما کنار هم بایستیم، اتفاق ساده‌ای می‌افتد: برنده می‌شویم و آنها بازنده می‌شوند.»

این خبر تکمیل می‌شود